Thursday 1 November 2012

Goats Cheese Salad

I love cheese. I love all kind of cheeses, cheddar, blue, feta, brie name it I love it!
I used to eat goats cheese salad a few times a week in Spain and Gibraltar but it's not as common in England (at least not London) it seems so it was a while ago I had it.
As I've been craving it for a loooong time I decided to make it myself. It was super EASY and so tasty!
 
I started with putting baby spinach in a bowl. After that I fried some mushrooms in a pan with a little bit of butter and olive oil when they had softened I added about 10 halved cherry tomatoes and goat's cheese. After that I stirred for 1-2 minutes, added it on top of the spinach,added a pinch of sea salt & squeezed a tiny bit of honey over it and voila it's done!
 
You can also add some pine nuts but I couldn't find any pine nuts in the shop so had to do without it.
 
All fellow goats cheese lovers have to try this!
 
x x x
 
Swedish; Jag älskar ost. Jag älskar alla sorters ost, mögel, feta, cheddar, brie säg vilken som och jag älskar´t!
Jag brukade äta chevreost sallad flera gånger i veckan när jag bodde i Spanien & Gibraltar. Dessvärre verkar inte detta vara en vanlig rätt här i England (i London iaf) så jag har inte ätit det på väldigt länge. Har verkligen varit såå sugen länge nu så jag bestämde mig för att göra min egna variant. Det var hur enkelt som helst och så himla gott!
 
Jag började med att lägga färsk baby spenat i en djup tallrik. Sedan stekte jag färska champinjonerna i lite smör & olivolja. När champinjonerna var mjuka la jag i ca 10 halverade körsbärstomater och osten. Efter det var det bara att röra om i 1-2 minuter, lägga  det ovanpå spenaten, strö över en nypa havssalt & ringla lite lite honung över. Klart!
 
Man kan också lägga till pinjenötter men det hade dom inte i affärer så jag fick vara utan denna gången.
 
Alla chevre ost älskare bara måste prova denna sallad!
 
Puss
 
I'm not too fussed with measurements so just make what you think is enough for you or however many people you are cooking for. That's normally how I do it.
 

I want moooooore, ha ha!
 
 

Pin It Now!

No comments:

Post a Comment